magdalenasten

Alla inlägg under oktober 2013

~~

Av Magdalena Sten - 31 oktober 2013 16:30

Käka, prieca örat, sola & tränat. Nu sitter jag på bussen på väg hem. Inatt blire en ensam natt men sånna behövs ibland också. När jag kommer hem ska jag plugga plugga plugga, har en historia uppgift som ska vara klar till på onsdag + historie prov... och självklart har jag inte börjat på uppgiften, ovanligt? Neej... Så det är vad jag ska göra hela denna kväll.

Av Magdalena Sten - 31 oktober 2013 11:03

Vaknade imorse av en puss och ett fånigt leende. Emil drog strax efter halv åtta, då blev sängen alldelles för stor och kall då gick upp vid typ åtta, käka frukost och har nu kollat på tv och myst med eddie. Väntar på att pappa ska komma hem någon gång så vi kan käka lunch så jag kan dra, tar bussen till solariumet och sedan vidare till friskis för ett gympass, träningsvärken har nästintill gått över nu som tur är så det ska nog gå bra att träna, aka nog springa förbi cubus och köpa den där tröjan också, jag vill ha den men det känns ändå inte som om jag kommer använda den så mycket så jag är kluven. Hörs

~

Av Magdalena Sten - 30 oktober 2013 20:00
Av Magdalena Sten - 30 oktober 2013 19:30

Hejhej, åkte in en sväng till nyköping idag och käka lunch och strosa runt i lite affärer med Kajsa. Hitta en present till pappa som fyller hela 40år på lördag, börjar bli gammal nu. Hittade även en hyffsat snygg tröja till mig själv men tveka för mycket för att köpa den, funderar på om jag ska springa till cubus imorgon innan jag tränar och köpa den, får se. Imorgon ska jag ialla fall dra o sola en sväng sen blire in till nypan för ett gympas på friskis hoppas bara träningsvärken från multin i måndags är borta tills dess annars blire väll bara löpbandet. Hejsvejs


Av Magdalena Sten - 29 oktober 2013 14:02

CHOCOLATE CHIP COOKIES

100g smält smör/margarin

 1 ägg

 1 dl strösocker

 1/2 dl farinsocker

 2 dl vetemjöl

 1/2 tsk bikarbonat/ 1 tsk bakpulver

 1/2 tsk salt

 1/2 tsk vaniljsocker

 så mycket valfri choklad som du själv vill ha

Sätt ugnen på 200°. Blanda smöret, ägget, sockret & farinsockret i en burk/kastrull. Häll i mjölet, bikarbonatet/bakpulvret, salt, vaniljsocker & chokladen. Klicka sedan ut ganska så små degklumpar på bakplåtspappret (tänk på att smeten rinner ut i ugnen så kakorna blir större än vad man tror) låts stå i ugnen i ungefär 10 minuter låt sedan vila en stund i rumstemperatur.

Av Magdalena Sten - 29 oktober 2013 09:00

Tisdag idag, vaknade upp bredvid min andra halva. Emil drog strax innan åtta så jag låg kvar i sängen en stund tll, har sån jävla träningsvärk från multin igår.. Ska gå ut på en promenad sen efter jag och Kajsa har käkat lunch. Imorgon ska jag in till stan en sväng med Kajsa, får se om Emil följer med hem sen eller om vi åker till honom. Ska sova en liten stund nu innan jag ka fixa lunch. 

Av Magdalena Sten - 28 oktober 2013 14:00

Helgen gick för fort förbi och det är redan måndag... I fredags gick jag på stan en snabbis med Emil och införskaffade mig en ny sport-bh, strax efter fem gick vi till Rhodos o käka en lite lättare middag och sedan vidare till Tessi för höstkonserten, var riktigt grym! I lördags vaknade jag upp bredvid min andra halva med inte så länge, han drog runt elva, jag fixa mig lite snabbt och drog sedan till PA för lite "förfest" innan avslutningen på läget. Kom hem runt nio på lördagn och gick och la mig nästan direkt. På söndagen gick jag hem till mormor och baka sen drog mamma och jag ut och körde en sväng, gick riktigt riktigt bra faktiskt. Strax efter tre var jag hemma hos Emil för att äta smörgåstårta och fika. Kom hem imorse runt åtta efterson han är i sporthallen hela lovet för jobb... Ikväll ska jag på multiträning på ramdalen och sedan får vi se om Emil kommer hit eller inte. Hörs

Av Magdalena Sten - 25 oktober 2013 15:15

  Äntligen fredag, den onödigaste dagen på hela veckan denna skolvecka, började med en sen buss så missa bussen till rosvalla.. kom försent men det var skitsamma, hade discobowling i typ 30min kanske, sen tog jag bussen till vårdcentralen i oxelösund för att kolla upp mina utslag, visade sig vara medaljongsjuka, läkarn skrev ut ett recept på en salva och några tabbletter så väntar på att mamma ska komma hem med dom bara.. Vid halv ett var jag tillbaka i skolan ute vid skavsta för att skriva ett prov som inte ens tog 20 minuter, värdelöst. När jag hade skrivit klart provet kuta jag till bussen för att slippa vänta nästan 50 min på nästa. Kom hem ungefär vid två och har bara slappat sedan dess, ska ta bussen tillbaka till nyköping vid fyra för att möta upp Emil, vi ska gå ut och äta middag sedan ska vi bege oss till Tessin för att kolla på esteternas höstkonsert sen hem till mig för att spendera natten här, imorgon ska jag på avslutnings"fest" med fotbollslaget och herr-laget. Ha ett trevligt lov alla glada och arga, kära och okära.

Presentation


Hejhej, mitt namn är Magdalena Sten, jag är 17år och bor i den lilla men fina "staden" Oxelösund. Jag läser andra året på gymnasiet på Flygteknink Technical Training och satsar på att bli flygplanstekniker en vacker dag.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Oktober 2013 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards